ISTORIA SONEPAR

INFIINTAREA SONEPAR

În anul 1960, unsprezece parteneri, descendenţi ai familiilor Coisne și Lambert au înfiinţat „Société de Négoce et de Participation“, organizație care avea ca scop gestionarea bunurilor si a proprietăţilor celor doua familii achiziţionate în scopuri de diversificare a afacerilor si extinderii acestora si in afara industriei textile.

În 1968, Henri Coisne, intrat în afacerea familiei în 1962, după o carieră în forțele aeriene, a fost desemnat să se ocupe de expansiunea Sonepar prin investiții într-un sector optimist la acea vreme si cu perspective bune de creștere pe termen lung.

 

DEBUTUL IN DOMENIUL ELECTRIC

Contactele cu producătorii de echipamente electrice au confirmat existenta unei nișe, în continua dezvoltare, în domeniul distribuției de astfel de echipamente. "Acest sector nu a fost încă structurat, și nici băncile, nici alți investitori nu l-au considerat foarte atractiv", a concluzionat Henri Coisne.

APRECIEREA VALORILOR UMANE PERENE

Încă de la început, deviza managementului Sonepar a fost: încrederea în oameni, respectul pentru valorile culturale individuale și dreptul de a face greșeli. Această filosofie creeaza un cadru propice pentru dezvoltarea creativitatii, creșterea vigorii şi descătușarea energiilor constructive ale fiecărui individ. Sonepar menține în permanență această stare de spirit, pentru că entuziasmul și motivația asociaților săi ii creează, intotdeauna, un ascendent strategic.

ACOPERIREA INTERNAŢIONALĂ (DIN 1998)

În 1984, prin achiziționarea firmei Lumen din Quebec, Sonepar a intrat pe piața canadiană, dupa care, în 1998, a pătruns si pe piața americană, Statele Unite ale Americii, contribuind substanțial, de atunci, la dezvoltarea grupului. Începând cu anul 2000, Sonepar a contiuat investițiile atât în Asia (Hong Kong) cât și în America Latină (Mexic, Brazilia și Argentina).

În 2004, Sonepar a sărbătorit treizeci și cinci de ani de la inființare. O parte dintre companiile care au aderat la grup au implinit peste cincizeci de ani de la înființare, iar unele chiar mai mult de un secol.

SONEPAR DISTRIBUTION DEVINE SONEPAR

În anul 2000, compania-mama Sonepar a decis să transfere utilizarea numelui său filialei sale de distribuție a echipamentelor electrice Sonepar Distribution, ca o masură a recunoașterii importanței câştigate de Sonepar în industrie. Compania-mama a fost redenumită ‘Colam Entreprendre’.

SONEPAR: UN JUCĂTOR GLOBAL

În 2008, prin integrarea importantelor active Hagemeyer, Grupul Sonepar şi-a consolidat prezenţa în 35 de ţări, prin cele peste 160 de companii operaționale.

Prezidat de Marie-Christine Coisne-Roquette din 1998, Sonepar este acum un jucător de talie mondială într-un sector, acela al comerţului cu echipamente electrice, la a carui structurare și dezvltare a contribuit substantial de-a lungul istoriei sale. Grupul Sonepar continua să creadă la fel de puternic și astăzi, în valorile sale fundamentale, pe care le reafirmă cu orice ocazie: inițiativă, încredere în oameni, motivația asociaților, convingerea că planurile ambițioase și realizarea acestora sunt obiective pe termen lung care implică respect pentru fiecare individ.

Nu în ultimul rând, în 2012, Corys Electrical cu sediul în Noua Zeelandă se alătură Grupului Sonepar, care îşi extinde astfel prezența în 36 de țări.

FURNIZORI

Calitatea produselor este confirmata de renumele partenerilor nostri: Schneider Electric, Legrand, Siemens, Eaton, Philips, Obo Bettermann, Gewiss si altii iar standardele serviciilor oferite sunt garantate de certificarea implementarii sistemului de management al calitatii ISO9001:2008, ISO14001:2004 pentru managementul mediului si OHSAS 18001:2007 pentru securitatea muncii.